بنر اطلاعیه سلوا

خواص قند قهوه ای چیست؟ / خرید قند قهوه ای

1397/08/21   31,089

برای خرید قند قهوه ای سلوا کلیک کن

 

یکی از فرآورده های پر مصرف شکر قهوه ای، قند قهوه ای است که تقریبا همه خواص آن را داراست. به‌طور کلی شکر از نیشکر و چغندر تهیه می‌شود. البته برای تهیه قند و شکر قهوه ای باید از نیشکر یا نسبت 80 به 20 نیشکر و چغندر استفاده کرد. برای تهیه شکر باید عصاره نیشکر را استخراج کنند. این مایع شیرین حاوی 96 درصد ساکاروز و املاح معدنی است و به نوعی منبع کربوهیدرات محسوب می‌شود. عصاره نیشکر بعد از فیلتر شدن و شستشو با آب داغ، شکر خام تولید می‌شود. پس تا اینجا مشخص شد که عصاره نیشکر مقداری املاح معدنی دارد، این املاح در قند و شکر قهوه ای هم موجود است. همراه سلوا باشید تا در ادامه با چگونگی تولید و خواص قند قهوه ای بیشتر آشنا شویم.

خواص قند قهوه ای چیست؟

اجازه دهید ابتدا در مورد ماهیت این نوع قند صحبت کنیم. همانطور که گفتیم عمده‌ترین ماده اولیه این نوع قند نیشکر است. البته برخلاق قند و شکر سفید، تمام ملاس از نیشکر جدا نمی‌شود. در حقیقت مرحله تصفیه ملاس نیشکر انجام نخواهد شد. علت رنگ قند و شکر قهوه ای نیز وجود ملاس است. همانطور که گفتیم ملاس حاوی مقادیری املاح معدنی بوده که خواص قند قهوه ای نیز به علت وجود همین ماده خوراکی است.

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که شکل تصفیه نشده کربوهیدارت‌هایی همچون برنج، جو و شکر از ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند. بنابراین قند قهوه ای ارزش غذایی بالاتری از قند سفید دارد. بلورهای شکر سفید حاوی 99 درصد ساکاروز هستند که بیشتر از شکر قهوه‌ای است؛ به‌علاوه املاح معدنی بسیار ناچیزی نیز دارند. این موضوع در مورد قند قهوه ای نیز صادق است.

تفاوت میان قند قهوه ای و قند سفید مربوط به مراحل ساخت آن است. در ابتدا تمام شکرها قهوه ای هستند و بعد از استخراج ملاس به رنگ سفید درمی‌آیند. بنابراین در شکر قهوه ای ملاس استخراج نمی‌شود و بخاطر همین نیز رنگ آن قهوه‌ای است. ملاس حاوی 46 درصد ساکارز، 3 درصد پروتئین و مقداری کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و ویتامین B است. شکر قهوه ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. این ماده را حرارت می‌دهند سپس می‌گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود. برای تولید شکر سفید ابتدا ملاس شکر خام با استفاده از مواد شیمیایی گرفته شده و سپس بلور های سفید بدست می‌آید. 

بنابراین خواص قند قهوه ای به علت وجود ملاس در آن است. برخی از فواید قند قهوه ای عبارت است از:

  • کمک به درمان کم خونی به واسطه وجود آهن در ملاس
  • جلوگیری از نفخ به واسطه طبع گرم ملاس
  • کمک به حفظ سلامت ناخن و مو به خاطر وجود ویتامین B

توجه داشته باشید که میزان کالری قند قهوه ای تقریبا با قند سفید برابر است. بنابراین نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید. اما قند قهوه‌ای جایگزین مناسب برای قند سفید خواهد بود زیرا مضرات دیگر قند را نداشته و به واسط ملاس نیشکر املاح معدنی نیز دارد.

مصرف قند قهوه ای باعث کنترل قند خون شده و به افراد دیابتی در مرحله نگه داشتن بیماری کمک می کند. خواص درمانی قند قهوه ای، دلیلی بر استفاده از آن به منظور درمان بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی است. میل کردن قند قهوه ای به همراه گیاهان دارویی از قبیل زنجبیل، به درمان بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری های ویروسی و سرماخوردگی کمک می کند.

شکر و قند قهوه ای، به دلیل طبیعی بودن، گیاهی بودن و همچنین عدم وجود مواد شیمیایی از قبیل جوهرقند در اون ها، خواص خیلی زیادی داشته و بسیاری از مضرات شکر سفید را ندارند.

نه تنها کسانی که دیابت دارند حتی افرادی که بدن سالمی دارند و به سلامت بدنشون اهمیت می دهند، بهتر است در برنامه غذایی شان قند قهوه ای را جایگزین قند سفید کنند. چون کالری کمتر قند قهوه ای، باعث اضافه وزن نشده و ساکارز موجود در آن به اندازه ای نیست که بتواند قند خون را بالا ببرد. البته شروطی در زمینه مصرف قند قهوه ای وجود دارد که یکی از آنها استفاده درست، به اندازه و به جا از آن است.

 

برای خرید قند قهوه ای سلوا کلیک کن

 

 گفتنی است که برخی از افراد سودجو شکر سفید را با رنگ خوراکی به رنگ قهوه ای درمی‌آورند. بنابراین حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا محصولی اصل و باکیفیت را داشته باشید. یکی از فروشگاه سلواست. سلوا تضمین کیفیت محصولات دارد و اغلب محصولات آن مثل شکر قهوه ای، عسل و... گواهی آزمایشگاه غذا را دارند.

خرید محصولات سالم و روستایی از سایت سلوا

ویژگی های قند قهوه ای سلوا:

- قند قهوه ای سلوا توسط کارگاه سنتی تولید قند در شهر یزد تولید می شود.

- در تولید این قند از شکر قهوه ای نیشکر خوزستان استفاده می شود.

- اکثر قند قهوه ای موجود در بازار از شیره شکر درست شده و به همین خاطر قند قهوه ای سلوا کاملا متفاوت از قند موجود در بازار است.

- حاوی املاح مفید کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم 

- مناسب برای جلوگیری از چربی خون و ناراحتی های گوارشی

- طبع: گرم و خشک

- مصلحات: کاهو، به، بادام، شیر تازه، ترشی طبیعی

- شرایط نگهداری و ماندگاری: محیط خشک و خنک، یک سال

- خرید قند قهوه ای سلوا به صورت مستقیم باعث رونق کسب و کار یک کارگاه تولیدی در یزد می شود. خرید اینترنتی قند قهوه ای سلوا باعث افزایش انگیزه تولید کننده برای ارائه یک محصول سالم و باکیفیت می شود.

 

آزمایش شکر قهوه ای سلوا

 روش تولید شکر قهوه ای:

تفاوتی که میان شکر قهوه ای و سفید وجود دارد در نوع ساخت آنها می باشد. شکر خام در ابتدا به رنگ قهوه ایست، و این رنگ به خاطر وجود ماده ای به نام ملاس که حاوی 46 درصد ساکارز، 3 درصد پروتئین و مقداری کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و ویتامین B است، می باشد. شکر قهوه ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود. برای تولید شکر سفید ابتدا ملاس شکر خام با استفاده از مواد شیمیایی گرفته شده و سپس بلور های سفید بدست می آید. 

 

ق

-

ن

-

د

-