بنر اطلاعیه سلوا

سنگ نمک چیست؟ خواص سنگ نمک جهرم + خرید سنگ نمک خوراکی

1397/10/09   67,566

سنگ نمک در حقیقت نوعی نمک بدون مواد شیمیایی است که می‌توان آن را طبیعی‌ترین نوع نمک موجود دانست. در چند سال اخیر خواص بسیاری برای سنگ نمک مطرح شده که سبب گرایش عده بسیاری به مصرف این نوع نمک به جای انواع موجود در بازار آن شده است. اما آیا واقعا این نوع سنگ نمک خاصیت دارد و برای ما مفید است؟ همراه ما باشید تا با سنگ نمک و خواص آن اشنا شویم.

سنگ نمک چیست؟

سنگ نمک در واقع نوعی نمک است که از تبخیر آب دریا یا دریاچه ها به وجود آمده، عمدتا بی رنگ یا سفید است اما بسته به ناخالصی های موجود در آن ممکن است به رنگ های آبی روشن، آبی تیره، بنفش، صورتی، قرمز، نارنجی، زرد یا خاکستری هم دیده شود. سنگ نمک حاوی مقادیر بالای مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و روی است که در طب سنتی آیورودا از آن برای درمان سرماخوردگی و سرفه، بهبود هضم غذا و تقویت بینایی استفاده می شود.

نمک حقیقی طعام، نمکیست که فاقد فلزات سنگین سمی بوده ولی دارای عناصر و املاح مفید برای بدن است و همانطور که می دانید امروزه به نمک کلرور سدیم نقدهایی وارد می شود و دلیل آن این است که در طب سنتی چنین نمکی خلاف مکانیسم نظام سلامت‌ بدن عمل می کند.

برای خرید پودر سنگ نمک جهرم سلوا کلیک کن.

 بهترین نوع نمک برای مصرف روزانه در مواد خوراکی، سنگ نمک خوراکی یا نمک مربوط به گنبدهای نمکیست. درست است که امروزه، سنگ نمک کمتر از دیرباز در بازار یافت می شود و تنها امکان خرید نمک های یددار و تصفیه شده در بازار وجود دارد، اما در گذشته، سنگ نمک مصرف بسیاری داشته و خواص درمانی آن، نه تنها شامل روح و روان فرد میشد، بلکه مصرف خوراکی آن سبب میشد تا بسیاری از بیماری ها از بدن فرد دور شود. چند مورد از خواص سنگ نمک خوراکی برای درمان بیماری ها به شرح زیرند:

- ترکیب سنگ نمک با سرکه، محلولی تهوع آور

- ترکیبی از سنگ نمک و شیر گاو، بهبود بخش لکه های پوستی

- استشمام بخار سنگ نمک برای رفع بیماری های تنفسی

نمک طبیعی جهرم از معادن سنگ نمک جهرم استخراج می شود که سرشار از کلسیم, پتاسیم, ید طبیعی و... است و ظاهری شبیه به نمک معمولی دارد اما برخلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نشده و حاوی موادیست که برای بدن مفید است. نمک جهرم به‌دلیل طبیعی بودن باعث بروز بیماری قلبی نمی شود و احساس تورم ناشی از نگهداری آب در بدن را به‌همراه ندارد، بنابراین موجب افزایش وزن نشده و مواد معدنی و مغذی برای حفظ سلول‌های خونی بدن را نیز تأمین می‌کند.

یکی از دستورات پیامبر گرامی اسلام(ص) خوردن کمی نمک قبل از غذا می باشد که امروزه طب سنتی دلیل این موضوع را بیان کرده است و تاکید می کند که نمک به دلیل داشتن مزاج گرم و خشک رطوبت و سرمای معده را از بین می برد و به هضم غذا کمک می کند و باعث جلوگیری از ترش کردن و احساس سوزش سر معده بعد از غذا خوردن می شود. البته باید توجه داشت مصرف بیش از اندازه نمک موجب مشکلات عدیده ای می شود و مصرف نمک قبل و بعد از غذا باید کم و در حد تعادل صورت گیرد.


بیشتر بدانید: خواص شیره انگور از نظر طب سنتی / خرید شیره انگور


 

در رابطه به معادن نمک جهرم در سایت ایسنا آمده است:

به نقل از پسین جهرم، کوه نمک نزدیکی امامزاده شاه علمدار با ذخیره قطعی 800 هزار تن در 10 کیلومتری جنوب شهر دبیران و 40 کیلومتری شهرستان جهرم قرار دارد که این اکسیر سفید سال ها است مورد توجه کشور های اروپایی قرار گرفته است و با هزینه ارزان به اروپا صادر می شود و در آنجا با قیمت بالا به فروش می رسد. رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی پیش از این در مصاحبه ای که با خبرگزاری تسنیم انجام داده بود با انتقاد به مافیای نمک در ایران از درمان دیابت و سرطان با مصرف غذای سالم خبر داده بود و گفته بود : امروزه نمک جهرم را از طریق دُبی به اسرائیل می‌برند و حتی کتاب جرجانی را در اسرائیل به عبری ترجمه کردند.

خواص سنگ نمک برای بدن چیست؟

 اکنون که جواب این سوال را یافتیم که سنگ نمک چیست، نوبت به خواص آن می‌رسد. اصلا چرا باید این نمک را جایگزین انواع موجود در بازار کنیم؟ مصرف آن چه خواصی برای ما به همراه دارد؟ در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

1. درمان کمبود سدیم

کمبود سدیم در بدن ممکن است باعث بی خوابی، مشکلات روحی، تشنج و در موارد شدید اغما و حتی مرگ شود. گفته می شود که مصرف مقادیر مناسب سنگ نمک به همراه وعده های غذایی ممکن است سطح سدیم خون را بهبود بخشد.

2. گرفتگی عضلات

عدم تعادل نمک و الکترولیت های بدن باعث گرفتگی عضلات می شود. الکترولیت ها مواد معدنی اساسی هستند که بدن برای عملکرد مناسب عصب و ماهیچه ها به آن ها نیاز دارد.

از آنجایی که سنگ نمک دارای الکترولیت های مختلفی است، ممکن است به تسکین گرفتگی و درد عضلات کمک کند. با این وجود، هیچ مطالعه ای به طور خاص این اثر سنگ نمک را بررسی نکرده است.

چندین مطالعه انسانی نشان می دهد در حالی که الکترولیت ها حساسیت عضلات به گرفتگی را کاهش می دهند لزوما مانع از گرفتگی عضلات نمی شوند.

3. معده و دستگاه گوارش

در طب سنتی آیورودا، سنگ نمک به عنوان داروی خانگی برای درمان بیماری های مختلف گوارشی از جمله کرم معده، بی اشتهایی، سوزش قلب، نفخ، یبوست، درد معده و استفراغ استفاده می شود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که ترکیب ماست و سنگ نمک ممکن است شرایط هضم غذا را بهبود بخشد و برای درمان یبوست، اسهال، عفونت های باکتریایی و حتی برخی از آلرژی ها مفید باشد.

مصرف سنگ نمک به همراه آب لیمو ترش تازه می تواند به از بین بردن کرم معده و درمان استفراغ کمک کند.

4. درمان گلو درد

غرغره کردن با آب سنگ نمک یک درمان خانگی معمول برای گلودرد است. تحقیقات نشان می دهد که این روش برای درمان گلودرد و سایر بیماری های دهان مفید می باشد.

در یک مطالعه انجام شده بر روی 338 نفر مشخص شد که غرغره کردن با آب سنگ نمک در مقایسه با واکسن های آنفلوآنزا و ماسک های صورت، مؤثرترین روش پیشگیری از عفونت های تنفسی است.

 

برای خرید بلور سنگ نمک جهرم از فروشگاه سلوا کلیک کن.

  


بیشتر بدانید: 17 ویژگی شگفت انگیز آبغوره ! / خرید آبغوره طبیعی


نمک صنعتی: دکتر جوش آکس درباره ضررهای نمک صنعتی و فواید سنگ نمک خوراکی و نمک دریا چه می گوید؟!

1- حاوی مواد ضد انفجاری و نوعی سم است.

2- دارای مشتقات آلومینیوم است.

3- حاوی مواد افزودنی شیمیایی دیگری است.

4- موجب افزایش فشار خون شماست.

5- آرم سلامت می خورد تا وزن شما را برای منفعت برخی افزایش دهد و موجب افزایش چربی تجمع یافته در بدن شما شود.

اما فواید سنگ نمک خوراکی و نمک دریا و تأثیر آن بر سلامت بدن:

1- حاوی 80 ویتامین مفید می باشد.

2- حاوی موادی مانند پتاسیم و کلراید منیزیم.

3- فرایند رسیدن مقدار کافی آب به بافتهای بدن را افزایش می دهد.

4- می تواند کلیه های شما را حمایت کند.

5- به سم زدایی کلیه ها کمک می کند و این میتواند پاکسازی کولون را بهبود بخشد.

6- موجب بهبود سلامت و قدرت جنسی می شود.

7- موجب بهبود ساختار مغز می گردد.

8- از سلامت قلب حمایت می کند.

9- فرایند رسیدن سطوح انرژی به بدن را بهتر می کند.

10- برای کسانی که مشکل تیروئید دارند مفيد است.


* البته نمک دریای مورد تایید بهداشت، تقلبی هست و تجزیه شده است، لذا نمک دریا و سنگ نمکی که طبیعی است استفاده نمایید!

 

ویژگی های بلور نمک سلوا:

- سنگ نمک سلوا از معادن سنگ نمک جهرم  تامین شده است.

- بدون هیچ گونه مواد افزودنی

- بر ‌خلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نمی شود.

- تامین کننده مواد معدنی و مغذی برای حفظ سلول های خونی بدن

- سرشار از کلسیم, پتاسیم, ید طبیعی

- فاقد فلزات سنگین سمی 

- شرایط نگهداری و ماندگاری: محیط خشک و یک سال

- خرید سنگ نمک سلوا سلامتی شما را در مقابل استفاده از نمک های شیمیایی تضمین می کند. شما می توانید با خیال راحت نسبت به خرید اینترنتی سنگ نمک سلوا اقدام کنید.

 

 خلوص 98.9 درصدی بلور سنگ نمک جهرم سلوا

 منابع: healthline - stylecraze - bazdeh.orgstylecraze.com 

س