بنر اطلاعیه سلوا

خوراکی هایی از جنس کلسیم

1397/08/21   330

مهم نیست چند‌ سالتان است. چه جوان باشید و چه پیر، استخوان‌ها و دندان‌های شما، برای سالم‌ماندن به میزان مشخصی کلسیم نیاز دارند. متخصصان می‌گویند اگر به این هشدار بی‌توجه باشید و سهم قابل قبولی برای غذاهای حاوی کلسیم در رژیم هر‌روزه‌تان قائل نشوید، نه‌تنها به‌زودی پوکی استخوان می‌گیرید، بلکه بدنتان در تنظیم ضربان قلب و سیگنال‌های عصبی هم ناتوان می‌ماند.

 ماهی
برای تقویت سیستم عصبی بدنتان، نیازمند مصرف بیشتر ماهی‌های چرب هستید. ماهی دوست‌ها کمتر به آلزایمر دچار می‌شوند و مغز آنها در پیری هم توانمندتر از دیگران است. قزل آلا سرشار از کلسیم است.

بادام
سه چهارم لیوان بادام، از یک لیوان شیر بیشتر کلسیم دارد.

سبزیجات سبز
سبزیجات برگ سبز، هزار و یک فایده به بدنتان می‌رسانند و یکی از فواید بی‌شمار آنها، دریافت کلسیم است.

آب پرتقال
اگر شیر به دستگاه گوارشتان نمی‌سازد، به جای آن سراغ آب‌پرتقال بروید، البته اگر مبتلا به دیابت باشید، احتمالا مصرف آبمیوه‌ها به‌خاطر قند بالایشان به شما توصیه نمی‌شود.

 انجیر
برای دریافت دوز روزانه کلسیم‌تان می‌توانید سراغ انجیر هم بروید. یک و نیم فنجان انجیر خشک،البته یادتان نرود که انجیر خشک قند و کالری بالایی دارد و می‌تواند علاوه بر رساندن کلسیم به بدنتان، شما را چاق‌تر هم بکند.

حبوبات
در بسیاری از حبوبات میزان زیادی کلسیم است.اگر یک کاسه آش درست شده با جو دوسر، نخود و اسفناج میل کنید، حسابی به بدنتان کلسیم خواهید رساند.

کلسیم

-

تغذیه سالم

-

رژیم غذایی