بنر اطلاعیه سلوا

همه چیز در مورد خرید محصولات ارگانیک / 3 نکته برای ارگانیک بودن محصول

1399/10/02   5,233

 

 همه چیز در مورد خرید محصولات ارگانیک

این بار در سبدسلوا قصد داریم درباره خرید محصولات ارگانیک بیشتر صحبت کنیم. در این مقاله سعی شده همه مفاهیم به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شود. به همین دلیل با نثری روان، سعی در مطرح کردن مسائل داریم. در اصل هدف ما این است که بتوانیم به سوالات شما پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید حبوبات ارگانیک سلوا کلیک کنید.

محصول ارگانیک چیست؟

شاید اولین سؤالی که ذهن مخاطب را به خود مشغول می‌کند، این باشد که ارگانیک بودن یک محصول تابع چه مواردی است. همچنین بسیاری از افراد از خود می‌پرسند که خرید محصولات ارگانیک از فروشگاه محصولات ارگانیک، چه فوایدی دارد. با ما همراه باشید تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم.

به محصولی ارگانیک گفته می شود که در پروسه رشد و به ثمر رسیدن آن هیچگونه دخالت غیر طبیعی وجود نداشته باشد. برای مثال خاکی که در آن محصول ارگانیک تولید می شود، باید از سموم و مواد شیمیایی عاری باشد. برای نمونه در آن خاک از موادی که باعث نابودی علف هرز می شود استفاده نشده باشد همچنین برای تقویت و بهبود نتیجه، به آن مواد شیمیایی و محلول ها نرسیده باشد. در واقع این خاک از کودهای طبیعی حیوانی و یا گیاهی بهره مند میشوند. گیاهان از چنین کودهایی در این خاک تغذیه میکنند. در نهایت محصولات به دست آمده را محصول ارگانیک می نامند.

در حال حاضر این دسته از محصولات طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مهم‌ترین دلیل محبوبیت این محصولات، بالا بودن ارزش غذایی آن‌ها در مقایسه با سایر محصولات است. اما متاسفانه خرید محصولات ارگانیک، هنوز در لیست اولویت های غذایی خانوار قرار نگرفته است. امید است که این مقاله بتواند با ایجاد آگاهی درباره محصولات ارگانیک، کمک شایانی به بالا رفتن آگاهی در زمینه محصولات ارگانیک نماید.

تا اینجا تعریف مشخصی از محصولات ارگانیک مطرح شد. اما جهت شفاف سازی بیشتر، در قسمت بعدی دلیل استفاده و بهره مندی از محصولات ارگانیک را باهم بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.


بیشتر بدانید: چرا خرید محصولات ارگانیک یک الزام است؟


 

جایگزینی محصولات ارگانیک با محصولات طبیعی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از محصولات ارگانیک باید بخشی از سبک زندگی شما شود، این است که احتمال ابتلا به برخی بیماری ها و یا آلرژی ها را کم می کند. بنابراین اگر در دسته افرادی هستید که سلامت مواد غذایی مصرف شده برایشان دارای اهمیت بسیار زیاد است; بهتر است خرید محصولات ارگانیک را در سبک غذایی خود تعریف کنید.

ولی سوال اصلی که باقی میماند این است که در حقیقت دلیل استفاده و بهره مندی از محصولات ارگانیک چیست؟ همچنین در مقالات بعدی خواهیم گفت که چرا خرید عمده محصولات ارگانیک به صرفه تر می باشد.

عواملی که یک محصول را غیر ارگانیک میکند.

  1. 1. انواع آفت کش ها

یکی از مواردی که در حال حاضر در کشاورزی از آن به وفور استفاده می شود این است که مواد شیمیایی برای از بین بردن آفات مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل استفاده از این محصولات نابود کردن حشرات مضر، از بین بردن آفات و عدم از بین رفتن محصول به دلیل خورده شدن توسط سایر حشرات است. این مواد که با استفاده از سم پاش ها به گیاهان پاشیده می شود. درست است که باعث از بین رفتن حشرات و بالا رفتن میزان محصول برداشت شده می شود، اما در اصل استفاده از این آفت کش ها باعث آسیب به سلامتی افراد می شود. نباید کیفیت مواد غذایی را فدای کمیت آن کرد.

  1. 2. افزودنی‌های مختلف

مواد افزودنی بعد از برداشت محصولات به آن‌ها افزوده می شود. هدف از مصرف این مواد،‌ بالا بردن زمان ماندگاری محصول است. اگر محصولی که خریداری می‌کنید که دارای مواد نگهدارنده و از این قبیل مواد باشد، دیگر ارگانیک محسوب نمی شود.

  1. 3. عوامل محیطی موثر در تولید محصول

خاک، آب و هوا و دیگر عوامل محیطی که در رشد محصول تاثیرگذار هستند، میتواند یک محصول را از ارگانیک بودن به غیر ارگانیک مبدل کند. هرچه کیفیت آب و خاک و هوایی که گیاه با آن در تماس است بالاتر باشد، محصول ارگانیک بالا تر و کیفیت بیشتری خواهد داشت.


بیشتر بدانید: سوسیس و کالباس مفید است ! + خرید سوسیس و کالباس خانگی


روش تشخیص محصولات ارگانیک

شما می توانید با استفاده از برچسب ها و لیبل های مندرج بر روی محصولات از ارگانیک آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که قرار نیست روی محصولات برچسبی با عنوان “ ارگانیک “ دیده شود. این نماد از ارزشی برخوردار نیست. بلکه تنها یک بر چسب است برای اینکه شما متوجه ارگانیک بودن و یا نبودن آن شوید. آن هم برچسب USDA است که در صورت وجود در روی یک محصول به معنای ارگانیک بودن آن میباشد. در حقیقت در صورتی که یک محصول تا بیش از 95 درصد ارگانیک باشد مشمول این برچسب می شود. پس در زمان خرید دقت کنید که برچسب USDA بر روی محصول مورد نظرتان موجود باشد. توجه داشته باشید که بهتر است محصولات ارگانیک مورد نظر خود را از فروشگاه محصولات ارگانیک معتبر تهیه نمایید. در فروشگاه سبد سلوا، همواره محصولات ارگانیک و کاملاً استاندارد به مصرف کنندگان عزیز ارائه می شود.

آیا محصولات ارگانیک می‌تواند به بدن آسیب برساند؟

واقعیت این است که هیچ محصولی در ذات، بی ضرر نیست. محصولات ارگانیک به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک‌ها، می‌تواند دارای باکتری های مضر باشد. البته در صورت کشت صحیح محصولات، این موارد بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است. اما همواره در نظر داشته باشید که آسیب ناشی از مواد شیمیایی و سموم که در محصولات طبیعی وجود دارد، به مراتب بیشتر است.

محصولات ارگانیک

-

محصول ارگانیک

-

خرید محصولات ارگانیک

-

فروشگاه محصولات ارگانیک