بنر اطلاعیه سلوا

خرید نان کمشچه / خرید نان سبوسدار / 9 ویژگی منحصر به فرد + فیلم

1397/08/21   16,777

 

عطر مست كننده و طعم ماندگار نانهای بومی را همه ما برای يكبار هم شده حس كرده ايم و هنگام عبور از پشت ديوار خانه های روستایی بوی دود چوب و عطر نان خانگی روان ما را نوازش داده است. عطر نان روستایی مديون تقابل بين اسيدهای آلی، گاز و الكل توليدی در خمير هست. از روزگاران قدیم نان به عنوان قوت غالب و برکت سفره، از جایگاه ویژه ای در فرهنگ مردم ایران برخوردار بوده و بر اساس آموزه های دینی نان دارای حرمت، و برکتی الهی است.

ما هميشه از خودمان میپرسیم چرا كيفيت نانهای روستایی کمشچه بهتر از  شهری است و چرا يك  نان روستائی خوشمزه تر  از نان شهری است؟ مگر زنان روستائی چه مي كنند كه نانوايان شهری انجام نمی دهند؟  ما در اینجا طی تحقیقات زیادی علل برتری  يك نان  روستائی بر يك نان شهری را برای شما گرد هم آورده ایم :

1- استفاده از آرد بومی و آرد سبوس دار در تركيب خمير

برای خمیر هرچه آرد تهيه شده كامل تر و سبوس دار تر  باشد عطر و طعم و مزه نان نيز بيشتر است؛ چون غذای لازم برای رشد و تكثير ميكرو ارگانيسم ها (قارچها، كپكها، مخمرها، باكتری ها) در خمير بيشتر است و هرچه غذای مورد نياز آنها بيشتر باشد توليد اسيد های آلی و الكل و گاز بيشتر شده و مزه نان مطبوع تر می گردد. همچنین آرد سبوس دار ویژگی های غذایی بسیار زیادی دارید که از جمله مهمترین آنها می توان به جلوگیری از یبوست که منشا بسیاری از بیماری ها هست اشاره کرد. متاسفانه مقدار زیادی از سبوس در نانوایی های ما به دلایل مختلف حذف می شود و نان سفید به مردم تحویل می دهند در حالی که نان سفید یعنی نان بدون سبوس و نان بدون سبوس یعنی نان مصنوعی که باعث ایجاد بیمارهایی زیادی در بدن می شود.

برای خرید نان کامل سلوا کلیک کن.

2- مدت زمان  خواب خمير در نانهای روستایی بيتشر از نانهای شهری است

اصولاً زنان روستایی خمير خود را چند ساعت زودتر آماده كرده تا خوب استراحت نمايد. هرچه استراحت خمير بيشتر باشد توليد اسيدهای آلي مثل اسيد استيك و اسيد لاكتيك نيز بيشتر شده و طعم جالبی به نان می دهد.

3- سرعت پخت نانوايان روستایی كند تر از نانوايان شهری است

به همين دليل بصورت ناخواسته زمان خواب خمير در قدح بيشتر شده و باعث  بروز واكنشهای از جمله: ‌توليد آنزيم فيتاز، كاهش  PHخمير، نابودی اسيد فينتيك خمير، توليد گاز، توليد الكل، توليد اسيدآلی، آزادی املاح گندم (آهن- كلسيم- فسفر- روي – منيزيم) در خمیر می گردد و بيش از 40 ماده غذائی در خمير تولید می کند و اينها مجموعاً علاوه بر عطر و طعم نان ارزش غذایی آن را چندین برابر می کند.

 

توصیه شود برای داشتن یه وعده صبحانه سالم و مغذی حتما از نان بومی روستایی استفاده کنید.

 

 4- استفاده از خمير ترش طبيعی در پخت نانهای بومی عطر نان را بيشتر می سازد

درست است كه امروز مخمرهای بهداشتی جايگزين جوش شيرين و خمير ترش در نانوايی ها شده است و با توليد آنزيم فتياز و گاز  دی اكسيد كربن عملياتی شبيه خمير ترش در خمير انجام می دهد ولی هيچ ماده ای به اندازه خمير ترش طبیعی (خميری كه حداقل 12 ساعت استراحت كرده باشد) نمی تواند در  نان  عطر و مزه ايجاد کند.

اگر بخواهیم ساده تر بگوییم خمير ترش عطر و طعم نان  را بيشتر مي سازد ولی مخمر پوكی، تردی و زيبائی ظاهری آنان را دوچندان می‌کند. مخمر محرک خمير و مكمل تخمير است و چنانچه يك نانوا از هر دوی اينها استفاده کند به مراتب نانی پوكتر، ماندگار، زيبا تر، خوشمزه‌تر و خوش عطر خواهد داشت.

 5- استفاده از شعله چوب برای گرم كردن تنور عطر نان را بيشتر می سازد

استفاده سنتی از سوختهای فسيلی مثل چوب و زغال برای پخت، عطر و طعم بيشتری به نان می بخشد و دود حاصل از آن  در اثر تماس با نان، طعم آن  را تغيير داده و مزه نان توليدی را  سنتی تر، طبيعی تر و قديمی تر مي سازد و اين فرم پخت طرفداران زیادی دارد.

 6- پهن كردن چانه با دست  نان را بيشتر  پوک  مي سازد

استفاده از وردنه يا چوبه برای پهن كردن چانه در نانوايی ها باعث پرس  خمير و و فرار زود هنگام گازهای ناشی از تخمير مي شود و موجب سفت و لاستيكی شدن نان  می گردد. اما  چانه هائی كه با  كف دست پهن مي شوند كمتر دچار فشار  و فشردگی شده و خمير بافت  اسفنجی خود را بهتر حفظ مي کند و نان را پوك تر و خوشمزه تر مي سازد.

 7- آردی كردن چانه هنگام پهن کردن، عطر و طعم نان را بيشتر می سازد

زنان روستايی عموماً هنگام پهن كردن چانه آن را در بين آرد می غلطانند و زير و روی چانه را آردی می سازند و  در حين زدن يا چسباندن  چانه به تنور  مقداری از آرد پخش شده و در آتش می سوزد. از آنجا كه گندم يک ساقه گياهی است و آرد هم از گندم، سوختن آرد  داخل تنور همان اثري را به جا می گذارد كه چوب  در تنور و نان توليدی كمی بوی دود می گیرد و خوشمزه تر  مي شود.

 8- زمان پخت نانهای خانگی بيشتر از نانهای شهری است

از آنجا كه وزن چانه نانهای بومی هميشه بيشتر از نانهای شهری است،‌ و شعله تنورهای روستایی نيز كمتر است، به صورت اتوماتيك زمان پخت نان دو تا سه برابر شده و باعث برشتگی و پختگی بيشتر مغز نان می شود.

9- نانوايان روستائی در مصرف افزودنيها آزادتر از نانوايان شهری هستند

يك نانوای روستایی می تواند با خريد افزودنيهای معطر و مغذی (مثل رازيانه، شنبليله، كنجد، سياده دانه) ارزش غذایی و عطر نان خود را بيشتر سازد.

همه بايد بدانند که نان خوب بومی قيمت  ندارد چون سلامتی را می آورد و بيماری را می برد. چون آميزه ای از هنر  و سليقه مردان و زنان روستاییست چون شاهكار خلقت است. و این مردان و زنان با دستان هنرمند خود  به خمير جلوه می دهد.


بیشتر بخوانید: تفاوت شکر سفید با شکر قهوه ای + فیلم/ خرید شکر قهوه ای




نان از گذشته تا امروز مورد استفاده خانواده ها بوده است. نان برای خانواده ها علاوه بر ارزش غذایی ارزش معنوی نیز دارد. امروز با گذشت زمان و افزایش جمعیت وصنعتی شدن تنوع نان‌ها زیاد شده است. پس با الگوی مناسب تولید نان و مصرف بهینه نان می توانیم ارزش بالای نان را حفظ کنیم.

ویژگی های نان کامل سلوا:

* این نان از اصفهان تامین می شود و در انبار تهران در فریزر نگهداری و سپس متناسب با سفارشات شما توزیع می شود.

- این نان بسیار نرم و خوش خوراک می باشد.

- برای پخت این نان از آرد گندمی که اصلا سبوس گیری نشده (آرد کامل) استفاده می شود.

- خمیر این نان با استفاده از خمیر ترش آماده می شود.

- بدون هیچ جوش شیرین و افزودنی شیمایی چرا که جوش شیرین در نان باعث اختلال در جذب آهن، بروز کم خونی، پوکی استخوان و ... می شود.

- به آرامی پخته شده است. (حدود 3 برابر زمان پخت نان های رایج)

- مفید برای  سیستم گوارش، پیش گیری از یبوست، چاقی و دیابت

- همراه با کنجد (مفید جهت تقویت بینایی، فشارخون، بیماری های قلبی)

- همراه با شنبلیله (مفید برای افزایش اشتها، بیماری کلیوی، محافظت از کبد، گلودرد و صرفه)

- همراه با سیاه دانه

- زکات گندم نان پرداخت شده است.

- طبع: گرم و خشک

- مصلحات: رازیانه، سیاهدانه، سرکه

- خرید نان سبوس دار می تواند سلامت شما را تضمین کند. خرید اینترنتی نان سبوس دار به صورت مستقیم باعث حمایت کسب و کار تولیدی شده و انگیزه آن را برای ارائه محصول سالم و با کیفیت افزایش می دهد.

منابع: salemiart.com ، shabestan.ir 

 

 

خرید نان بومی

-

خرید نان روستایی

-

خرید نان سبوسدار

-

خرید نان کامل